IMPIAN SAYA, SAYA RÉK NGAGANTIKEUN BUFFON !

Nama Gianluigi terus menjadi buah bibir di Italia sejak melakoni debut untuk AC Milan beberapa waktu lalu di usia 16 tahun. Ia memecahkan rekor kiper termuda yang melakoni penampilan perdana di Serie A, mengalahkan Gianluigi . Performa solid yang secara konsisten ditunjukkan bersama Rossoneri pada akhirnya juga membuahkan pemanggilan pertama untuknya ke pentas internasional. Ia menembus skuat Azzurrini (Italia U-21) untuk agenda internasional terkini.

Tenjo ieu oge lur: SAYA AKAN NAMAKAN ANAK SAYA ARSENAL ! EH, JIGA KLEUB MENGBAL SAJA !

“Saya sangat bahagia, saya harus terus bekerja dan menyikapi pemanggilan ini dengan kerendahan hati,” tuturnya kepada Sky Sport Italia.

Ini hanya awal bagi Donnarumma. Untuk jangka panjang, si kiper belia mendambakan status sebagaiportiere utama timnas senior Italia, sebagaimana sang idola, Buffon.

“Idola saya adalah Buffon dan impian saya adalah menjadi kiper utama untuk La Nazionale, mengikuti jejaknya. Semua orang akan senang memiliki karier seperti ini, di Milan saya berlatih dengan dua profesional hebat seperti Diego Lopez dan Christian Abbiati, yang membantu saya untuk berkembang sangat pesat.” kata Donnarumma seperti dilansir goal.com.  (Bobotoh.id/RF)

Komentar

Reno Firhad Rinaldi

Author #21

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.